A www.WEBmoda.hu internetes üzletre érvényes általános üzleti feltételek 2020. január 1-jétől érvényesek
Általános rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltételek szabályozzák a felek jogait és kötelezettségeit az eladó, aki a NIKORAS Kft., székhelye: Skolská 3, 071 01 Michalovce, azonosítója: 47342650, nyilvántartásba vételével kötött távértékesítési megállapodásból. Kassai Bíróság, ügyszám: 32882 / V (a továbbiakban: eladó) és a vevő között, amely szerződés tárgya az áruk adásvétele és eladása az Eladó e-shop webhelyén. A megrendelés elküldése előtt a vásárló felkérést kap annak megerősítésére, hogy bejelöli a négyzetet, hogy alaposan megismerkedett a feltételekkel, tartalmukat megértette és fenntartás nélkül egyetért velük.
E-mail:
Információ a megrendelésekről, az árukról, a békéről: webmoda@webmoda.hu
Marketing, együttműködés: webmoda@webmoda.hu
Az eladó elérhetőségei: NIKORAS Kft., Skolská 3, 071 01 Michalovce
Adóazonosító szám: 2023822801
Közösségi adószám (EU adószám) : SK2023822801
Bankszámla: Raiffeisen BANK, IBAN: HU03-12046119-01720978-00100005
Telefonszámok: E-shop: +36 20 493 5505
Az eladó címe és elérhetősége, amelyen a vevő áru vagy szolgáltatás iránti igényt állíthat be, panaszt vagy egyéb panaszt nyújthat be:
NIKORAS Kft., Skolská 3, 071 01 Michalovce, telefon: +36 20 493 5505, e-mail: webmoda@webmoda.hu.
I. Adatvédelem
Ezek az adatvédelmi feltételek vonatkoznak az e-shop használatára. Kérjük, olvassa el ezeket az adatvédelmi feltételeket ("POS"). Az e-shop szolgáltatója és üzemeltetője mi vagyunk - a NIKORAS cég, Kft., Školská 3, Michalovce 071 01, ID: 47342650, HÉA-azonosító: SK2023822801, a kerületben bejegyzett. Kassai Bíróság, ügyszám: 32882 / V (a továbbiakban: NIKORAS). Ezeknek a feltételeknek az a célja, hogy tájékoztassák Önt azokról a feltételekről, amelyek mellett NIKORAS-nak megadja az Ön személyes adatait, és hogy a NIKORAS miként kezeli az Öntől kapott személyes adatokat. Tekintettel arra, hogy az áruk vásárlása az e-shopon keresztül történik, szükséges megadnia NIKORAS-nak a személyes adatait legalább az azonosításához szükséges mértékben mint szerződő fél (név, vezetéknév, e-mail, számlázási cím és telefonszám) az e-shop használatához szükséges, hogy elfogadja a jelen POS feltételeit. Mielőtt jóváhagyná ezeket a POS-kat, kérjük azonban, hogy tanulmányozza át azokat részletesen, és fontolja meg, hogy elfogadja-e ezen POS-ok összes részét, mivel ezekkel a POS-ok elfogadásával Ön elfogadja ezen POS-ok minden részét. Ha nem értene egyet vagy nem lenne elégedett a jelen POS bármely részével, akkor nem hagyhatja jóvá ezeket a POS-okat, és nem használhatja az e-shopot. Szolgáltatásaink teljes körű nyújtása érdekében szükséges Öntől az alapvető információk gyűjtése és tárolása. Néhányukban a személyes adatok jellegűek a törvény értelmében Tt. 18/2018 sz. törvény., A személyes adatok védelméről (a továbbiakban: ZNOOÚ). Vállaljuk, hogy az Ön adatait e törvénynek megfelelően használjuk fel, és a Szlovák Köztársaság vonatkozó törvényei szerint kezeljük. Ezenkívül vállaljuk, hogy személyes adatait megfelelő módon kezeljük, és nem sértjük meg az ZnOOÚ-t, és nem kerüljük meg a törvényt. A megrendelés sikeres létrehozása és kézbesítése szempontjából szükséges az alábbiakban azonosított alapadatok megadása.
Miért gyűjtjük az Ön személyes adatait?
Cél |
Adattípus |
A feldolgozás oka |
---|---|---|
Új ügyfél regisztrálása |
|
A megrendeléshez szükséges információk |
Megrendelésének feldolgozása és kézbesítése, amely magában foglalja: fizetés feldolgozását, díjakat |
|
A megrendeléshez szükséges információk Adatok a tőlünk fennálló követelések visszafizetésének biztosítására |
Kapcsolatunk feldolgozása, amely magában foglalhatja: Értesítés a kereskedelmi feltételek vagy az adatvédelmi politika változásáról, felülvizsgálat kérése vagy kérdőív kitöltése |
|
A megrendeléshez szükséges információk Jogi kötelezettség Jogos érdek - az információk frissítése és a visszajelzés alapján nyújtott szolgáltatások fejlesztése |
Adminisztráció és üzletünk és webhelyünk védelme (beleértve a hibaelhárítást, az adatok elemzését, tesztelését, a rendszer karbantartását, az ügyfélszolgálatot, a jelentéstételt és a tárolást) |
|
Jogi kötelezettség Jogos érdek- webhelyünk biztonságának biztosítása, információk biztosítása önről – az ügyfeleinkről, az általunk nyújtott szolgáltatások fejlesztése érdekében |
Releváns tartalom biztosítása a weboldalon és a hirdetésekben, valamint az általunk kínált hirdetések hatékonyságának mérése vagy értékelése |
|
Jogos érdek - hogy felfedezzék, mint Önök – ügyfeleink, használják weboldalunkat, webhelyünk használatának javítására, marketingstratégiánk előkészítésére és kezelésére |
Az adatelemzéssel javítsuk weboldalunkat, termékeinket vagy szolgáltatásainkat, a marketing és az Önnel való kommunikációt, a kapcsolatot és az általános felhasználást |
|
Jogos érdek - az információk frissítése és a visszajelzés alapján nyújtott szolgáltatások fejlesztése |
Javaslatok és ajánlások megfogalmazása az Ön számára érdekes árukról vagy szolgáltatásokról |
|
Nélkülözhetetlen jogos érdekeinkhez - a nyújtott szolgáltatások fejlesztéséhez és visszajelzéshez |
Kommunikáció és általános hirdetési ajánlatok küldése |
|
Jogos érdek - hírekkel, kedvezményekkel és promóciókkal kapcsolatos kommunikáció küldése a WEBmoda.hu e-shopban |
Kommunikáció és személyre szabott promóciós ajánlatok küldése |
|
Jogos érdek - kommunikációs és speciális ajánlatok küldése, testreszabott módon, az ügyfél tevékenysége alapján a WEBmoda.hu e-shopban |
Adattípus |
Milyen adatokat gyűjtünk |
---|---|
Személyes adatok |
Keresztnév, vezetéknév, felhasználónév, születési dátum (nap, hónap), nem |
Kapcsolattartási adatok |
Számlázási cím, kézbesítési cím, e-mail, telefonszám |
Pénzügyi adatok |
Számlaszám |
Műszaki és használati adatok |
IP-cím, böngésző típusa, eszköz, operációs rendszer, hely és egyéb adatok a webhelyünk használata során |
Számlaadatok |
Felhasználónév, jelszó, megrendelési előzmények, érdeklődési körök, visszajelzések és egyéb kommunikációk |
Marketing és közös kommunikációs adatok |
Adatok és preferenciák Önről, amikor marketing anyagot kap tőlünk vagy harmadik felektől, valamint minden Önnel folytatott kommunikáció |
A összes feljebb említett adatok tárolva vannak a védett adatbázisban a szerveren, így a következő vásárláskor nem kell újból kitöltenie. Az adatokat feldolgozzuk a megrendelés és kézbesítése céljából, valamint a kölcsönös szerződéses jogok és kötelezettségek teljesítése érdekében.
Ezen információk a számviteli és számlázási rendszerünkhöz is szükségesek. Adatait és egyéb beállításait bármikor megváltoztathatja vagy frissítheti e-mailben vagy a Bejelentkezés / Regisztrált ügyfelek szakaszban. A NIKORAS tovább a hozzájárulásával feldolgozhatja az úgynevezett "cookies"-t a szolgáltatások használatának megkönnyítése érdekében, a 95/46 / EK irányelvnek a "cookies" vagy hasonló eszközök céljaira vonatkozó rendelkezéseivel összhangban. A „cookies”-ról bővebb információkat az oldal III. szakaszában talál.Ha üzletünkben vásárol, nem kell megadnia semmilyen információkat, amelyek közvetlenül kapcsolódnának a pénzzel végzett munkával a számláin. Az elektronikus banki szolgáltatások jelenleg kínált összes formáját (az áruk fizetése az interneten keresztül) közvetlenül a fizetési átjáró webhelyén lehet megvalósítani, amely csak a fizetés sikerességére vagy kudarcára, valamint a nevére vagy számlájára vonatkozó információkat szolgáltat nekünk (hogy szükség esetén azonosíthassuk és visszatérítsük). Semmilyen módon nem tudunk meg további információkat a bankszámlájáról. Látogatása során ideiglenes információkat tárolunk a szerverünkön, amelyek szükségesek az üzlet megfelelő működéséhez (például, hogy mit tett be a kosárba, mikor látogatta meg a webhelyet, ahonnan jött a webhelyre). A www.webmoda.hu bejelentkezés után bármikor ellenőrizheti személyes adatait, és szükség esetén megváltoztathatja azokat a Bejelentkezés / Regisztrált ügyfelek szakaszban. Az Ön személyes adatait nem adjuk át, nem fedjük fel és nem tesszük nyilvánosságra más szervezeteknek, kivéve azoknak a szervezeteknek, amelyekkel együttműködés szükséges a megrendelés megfelelő feldolgozásához. Ezek elsősorban bankok (bizonyos esetekben megadjuk az Ön nevét), kézbesítési szolgáltatások (név, e-mail, telefonszám és kézbesítési cím). Ezek az adatok azonban mindig egyszeri formában kerülnek megadásra az Ön egyedi megrendelés feldolgozására. A személyes információs adatbázist védjük a károsodástól, megsemmisüléstől, elvesztéstől és visszaéléstől.A személyes adatainak feldolgozása tekintetében feltételezzük, hogy az adatvédelmi politika szerint az adatokat a következő harmadik feleknek vagy a címzettek egy csoportjának kell rendelkezésre bocsátani és hozzáférhetővé tenni:
A Slovenská pošta, as, székhelye: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, Statisztikai számjel: 36631124, a Banská Bystrica Kerületi Bíróság cégnyilvántartásában, Sa szakasz, 803 / S sz. Bejegyzés - név, vezetéknév, kézbesítési cím – a megbízás - megrendelés kézbesítése
DHL Parcel Slovakia s. r. o., Na Pántoch 18, 831 06, Pozsony, azonosító sz .: 47 927 682, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában, Sro szakasz, 100759 / B sz.
Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1 900 28 Ivanka pri Dunaji, személyi azonosító száma: 31329217, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság üzleti nyilvántartásában, Sro szakasz, ügyszám.
Zásielkovňa s. r. o., Kopčianska 3954/39, 851 01 Pozsony, azonosító száma: 48136999, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában, Sro szakasz, beillesztés 105.158 / B
Heureka Shopping s.r.o, Karolinská 650 / 1,186 00 Prága 8 - Karlín, Cseh Köztársaság, C 218977, a prágai városi bíróságon nyilvántartásba vett, azonosító száma: 02387727 Adóazonosító száma: CZ02387727
Ugyanakkor a regisztrációval megerősíti, hogy tájékoztatták Önt arról, hogy eladóként az Ön beleegyezése nélkül, mint adatalanyként adásvételi szerződés megkötése és teljesítése során feldolgozzuk személyes adatait, mivel személyes adatait a szerződéskötést megelőzően kezelik és a személyes adatainak feldolgozása szükséges a megrendelés feldolgozásához, az áruk kézbesítéséhez és az adásvételi szerződés teljesítéséhez, amelyben Ön az egyik fél.Ha nem szeretné személyes adatait feldolgozni, hogy személyre szabja vásárlási viselkedését, hirdetéseit és ajánlatait, vegye fel velünk a kapcsolatot a webmoda@webmoda.hu címen.Önnek joga van írásbeli kérésre tiltakozni azon személyes adatainak feldolgozása ellen, amelyeket feltételezhetően közvetlen marketing célokra használnak vagy fognak felhasználni az Ön hozzájárulása nélkül, és kérheti azok törlését. Arra is joga van, hogy tiltakozzon személyes adatainak közvetlen marketing célokra történő felhasználásával és nyilvánosságra hozatalával (beleértve a postai szolgáltatást is).Közvetlenül a személyes adatok feldolgozásának megszakításával kapcsolatos kapcsolatfelvétel után a NIKORAS Kft. biztosítja a marketing célból feldolgozott személyes adatainak blokkolását és felszámolását.A személyes adatok gyűjtésének és feldolgozásának időtartama egybeesik a www.WEBmoda.hu weboldalon történő regisztráció időtartamával. A NIKORAS Kft. a kifizetések számlázása, a nyújtott szolgáltatás követeléseinek rögzítése és behajtása, valamint az igénybe vevők kiosztása, az előfizetői beadványok kezelése, a jogok érvényesítése vagy az általánosan kötelező érvényű jogszabályok által előírt egyéb kötelezettségek teljesítése céljából felhatalmazással rendelkezik arra, hogy nyilvántartást vegyen a személyes adatokról annak a szolgáltatási szerződésnek a felmondása után is, amelyre előfizette.Adatalanyként a törvény 28. és 29. szakaszával összhangban írásban érvényesítheti valamennyi jogait. Ha arra gyanakszik, hogy személyes adatait illegálisan dolgozzák fel, akkor jogában áll petíciót benyújtani a személyes adatok védelmére irányuló eljárás megindítására a Szlovák Köztársaság Személyes Adatok Védelmi Irodáján, Hraničná 12, 820 07 Pozsony.Ha szeretné tudni, hogy milyen adatokat gyűjtünk Önről, helyes-e, lépjen kapcsolatba velünk a webmoda@webmoda.hu címen.Személyes adatait védjük a visszaélésekkel szemben, harmadik fél hozzáférése nélkül, és nem használjuk fel kereskedelmi célokra. Regisztrációkor lehetősége van arra, hogy információkat kapjon az eladótól a hírekkel vagy egyéb marketing információkkal kapcsolatban. Kizárólag az Ön megrendelésének feldolgozásához, valamint a Szlovák Posta és a futárszolgálat általi megküldéshez kapcsolódó műveletekhez használják.
A személyes adatok védelmére fektetjük a legnagyobb hangsúlyt!
A weboldal tartalmát szerzői jog védi, és a NIKORAS Kft. kizárólagos tulajdonát képezi.
II. Szállítási és fizetési feltételek
Az árut az Express One futárszolgálaton és a csomagküldőn keresztül küldjük el.
2.1 SZÁLLÍTÁS
Express One futárszolgálaton keresztül
-
megrendelés 34 999 Ft-ig = postaköltség 1290 Ft
-
35000 feletti megrendelés /beleértve/ = postaköltség 0 Ft
Csomagküldőn keresztül
-
megrendelés 14899 Ft-ig = postaköltség 990 Ft
-
megrendelés 14900 Ft-tól = postaköltség 0 Ft
2.2 FIZETÉS
Utánvét
Megrendelte az árut, de csak akkor fizet, amikor megkapja a csomagot. ÁTVESZEM=FIZETEM. Ebben az esetben 390 Ft utánvét kezelési költséget számítunk fel.
Fizetés átutalással
Megrendeli az árut, mi pedig elküldjük számlaszámunkat és változó szimbólumunkat. Tehát először kifizeti az árut banki átutalással, és a fizetés kézhezvétele után megküldjük Önnek a csomagot, és értesítjük a feladásról. Az eladó fenntartja a jogot, hogy abban az esetben, ha az ügyfél nem veszi át utánvéttel a megrendelt árut, a következő utánvétes megrendelésnél az ügyféltől előleg fizetését követelhet banki átutalással, majd az áru elküldését az ügyfélnek. 0 Ft.
III. Áru cseréje és visszavétele/visszalépés a szerződéstől/
ÁRU VISSZAVÉTELE/ visszalépés a szerződéstől/:
A 102/2014 törvény értelmében a fogyasztók védelméről az áruk értékesítésekor vagy a távollevők között kötött szolgáltatások nyújtásakor az áruk kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül joga van indoklás nélkül elállni az ilyen szerződéstől. Az áru átvettnek minősül a vevő által attól a pillanattól, amikor a vevő, vagy az általa meghatározott harmadik személy, kivéve a szállítót, átveszi a megrendelt áru minden részét. A 8. bek. Törvény 1. cikke 102/2014 z.z. a fogyasztó papíron vagy más tartós adathordozón történő bejegyzés formájában gyakorolhatja az eladótól való elállási jogot (pl. e-mailben./. A 10. § (3) bekezdése szerint Törvény 1. cikke 102/2014 a vevő köteles legkésőbb 14 napon belül a szerződéstől való elállás után visszaküldeni vagy átadni az eladónak az árut. Az előző mondatban említett időszak fennmaradónak tekintendő, ha az árut szállítás céljából legkésőbb az időszak utolsó napján átadták.
ELJÁRÁS / hogyan folytathatja a visszatérítést /:
-
Kérjük, küldje el vagy kézbesítse az árut nekünk személyesen a kivonástól számított 14 naptári napon belül az 5. pontban említett címre.)
-
Az elállási nyilatkozatot csatolhatja / kattintson az űrlap letöltésére / vagy bármely más egyértelmű elállási nyilatkozatot elektronikus úton, e-mailben is küldhet az info@webmoda.hu címre, ahol megadja
-
A neve, címe és telefonszáma,
-
ha vissza szeretné téríteni a pénzt a számlára, kérjük, adja meg a számlaszámát, ha postai úton kívánja visszatéríteni a pénzt, jelezze a tényt a mellékelt levélben,
-
rendelési szám / megrendelés azonosítója /, az áruk átvételének dátuma,
-
Az aláírás és a dátum.
-
Kérjük, küldje el nekünk a vásárlás igazolását az áruval együtt.
-
Ha lehetséges, és még nem dobta el a csomagolást, kérjük, küldje el nekünk az eredeti csomagolásban lévő árut (az eredeti dobozban vagy más eredeti csomagolásban), hogy a szállítás során ne sérüljön vagy piszkosodjon.
-
Szállítási cím: NIKORAS Kft., Skolska 3, 071 01 Michalovce.
-
Az áruk visszaküldésének közvetlen költségeit a fogyasztó viseli.
Kérjük, ne küldje az árut utánvéttel! Nem fogadjuk el az utánvéttel küldött árut, visszatérítjük, és ezáltal Önnek szükségtelen postai költségeket okoz. A szerződéstől való elállást követően visszatérítjük a szerződés megkötésével kapcsolatban fizetett összes befizetését, nevezetesen a vételárat, beleértve az áru Önnek történő kiszállításának költségeit. Ez nem vonatkozik a többletköltségekre, ha más szállítási módot választott, mint a mi legkedvezőbb szokásos kézbesítési mód. A többletköltség a fogyasztó által választott szállítási költség és az eladó által kínált legolcsóbb normál kézbesítési módszer költsége közötti különbség. Önnek indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb az elállási értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül kerül visszatérítésre. Ezeket ugyanúgy fizetik, mint amit a fizetéskor használt, kivéve, ha kifejezetten nem értett egyet egy másik fizetési móddal, további díjak felszámítása nélkül.
A megvásárolt árut csak akkor fizetik meg, ha a visszaküldött árut visszajuttatják a címünkre, vagy ha benyújtják az áru visszatérítését igazoló okmányt, attól függően, hogy melyik előbb történik.
Visszavonás esetén a fogyasztó csak az áru eladónak történő visszaküldésének költségeit viseli.
ÁRU CSERÉJE:
ELJÁRÁS / hogyan folytathatja a cserét/:
-
Kérjük, küldje el, vagy kézbesítse az árut nekünk személyesen a kivonástól számított 14 naptári napon belül az 5. pontban említett címre.)
-
Az elállási nyilatkozatot csatolhatja / kattintson az űrlap letöltésére/ vagy bármely más egyértelmű elállási nyilatkozatot elektronikus úton, e-mailben is küldhet az info@webmoda.hu címre, ahol megadja
-
A neve, címe és telefonszáma,
-
cserére küldött termék nevét, valamint annak a terméknek a nevét, termékkódját, méretét adott esetben színét, amelyre az árut cserélni kívánja.
-
rendelési szám / megrendelés azonosítója /, az áruk átvételének dátuma,
-
Az aláírás és a dátum.
-
Küldje el nekünk a vásárlás igazolásának másolatát az áruval együtt
-
Ha lehetséges, és még nem dobta el a csomagolást, kérjük, küldje el nekünk az eredeti csomagolásban lévő árut (az eredeti dobozban vagy más eredeti csomagolásban), hogy a szállítás során ne sérüljön vagy piszkosodjon.
-
Szállítási cím: NIKORAS Kft., Skolska 3, 071 01 Michalovce.
-
Az áruk visszaküldésének közvetlen költségeit Ön viseli.
A pótlás céljából visszaküldött áru integritásának vizsgálata után az áru cserére kerül. A cserélt árut a lehető leghamarabb elküldjük Önnek a címre utánvéttel, Szlovákia postaköltségi összege 1490Ft.
A szerződés elállása - az áru visszaküldése - a vevőknek, aki a VÁLLALKOZÓ
A vállalkozó az áru kézhezvételétől számított 14 napon belül, a törvény 7. cikke értelmében a fogyasztók védelméről az áruk értékesítésekor vagy szolgáltatások nyújtásakor, távolról szóló szerződés vagy az eladó telephelyén kötött szerződés alapján, és egyes törvények módosításáról (102/2014 Coll. törvény), indokolás nélkül nem térítheti vissza az árut.
Abban az esetben, ha a vevő vállalkozó, akkor a § 436 és azt követő törvény 513/1991 Coll., kereskedelmi törvénykönyv, módosított rendelkezést kell alkalmazni. Az eladó kijelenti, hogy a vevőnek megállapodást lehet felajánlani a vételi szerződés felmondására a visszaküldött áruk állapotától, a jótállás lejártától és a visszaküldött áruk aktuális árától függően. Az áruk állapotát az eladó értékeli. Ha a két fél számára elfogadható feltételekben nem állapodnak meg, az árut az eladó költségén visszaküldik. Az eladó jogosult a felmerült többletköltségeket felszámítani a vevőre.
IV. Reklamáció/felelősség a hibákért, jótállás/
1. Az eladó felelősségét a hibákért a 619-es § Ptk. és vonatkozó rendelkezései szabályozzák. Az eladó felelős a hibákért, amelyekkel az értékesített tárgy a vásárló általi átvételkor rendelkezik.
2. A jótállási idő 24 hónap, és kezdődik, amikor a terméket a vevő átveszi. Ha a garancia időtartama alatt hibát talál, joga van a reklamációra.
Kérjük, küldje el panaszát a következő címre: NIKORAS Kft., Skolská 3, 071 01 Michalovce.
-
A reklamációhoz csak a megtisztított és minden szennyeződéstől mentes árut kell bemutatni.
-
Rakja hozzá a vásárlás igazolásának másolatát - egy számlát, amely garanciaként szolgál.
-
Ezután csatolja a hiba, sérülés és helyének meghatározását, ha alkalmazható, kérjük, jelölje meg.
-
Ha elfogadjuk a reklamációt, kérjük, adja meg számlaszámát, ahová a pénzt visszatérítjük, vagy tudassa velünk, hogy ugyanaz az áru érdekli /ha még elérhető lesz/
3. Ha a fogyasztó alkalmazza a reklamációt, az eladó vagy meghatalmazott alkalmazottja vagy kijelölt személy köteles az általános szabályozásnak megfelelően tájékoztatni a fogyasztót jogairól; a fogyasztó azon döntése alapján, amelyet a fogyasztó e jogok alapján gyakorol, köteles meghatározni a panasz rendezésének módját a 2. szakasz b) pontja szerint. m) haladéktalanul, bonyolult esetekben, legkésőbb a reklamáció alkalmazásától számított 3 munkanapon belül, indokolt esetben, különösen, ha a termék vagy szolgáltatás állapotának komplex műszaki értékelésére van szükség, legkésőbb a követelés napjától számított 30 napon belül. Miután a panasz kezelésének módját meghatározták, a reklamációt azonnal rendezni kell, indokolt esetben a reklamációt később is lehet rendezni; a reklamáció feldolgozása azonban nem haladhatja meg a reklamáció alkalmazásának napjától számított 30 napot. A követelés rendezésének határideje után a fogyasztónak joga van visszavonni a szerződést vagy jogosult a terméket új termékre cserélni.
4.
4.1. Ha a hiba eltávolítható, a vevőnek joga van, hogy díjmentesen, időben és megfelelő módon el legyen távolítva. Az eladónak a hibát indokolatlan késedelem nélkül meg kell szüntetnie.
A hiba elhárítása helyett a vevő kérheti az áru cseréjét, vagy ha a hiba csak az áru egy részét érinti, az alkatrész cseréjét, ha ez nem okoz aránytalan költségeket az áru ára vagy a hiba súlyossága szempontjából.
A hiba kiküszöbölése helyett az eladó mindig helyettesítheti a hibás terméket egy hibátlan termékkel, ha ez a vevőnek nem okoz komoly nehézségeket.
4.2 Ha ez egy olyan hiba, amelyet nem lehet megjavítani, és amely megakadályozza a tárgy megfelelő használatát hibamentes termékként, a vevőnek joga van a tárgyat kicserélni vagy a szerződéstől elállni. Ugyanazok a jogok a vevőre vonatkoznak eltávolítható hibák esetén, de ha a vevő a hibát a javítás utáni újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja megfelelően használni.
Egyéb javíthatatlan hibák esetén a vevő ésszerű árengedményre jogosult a tárgy árán.
5. A reklamáció feldolgozása nem haladhatja meg a 30 napot. Ezen időszak lejártát követően a vevő az 52. § (1) bekezdésének értelmében Törvény 3. cikke 40/1964 Coll. A módosított Polgári Törvénykönyv egyenlő jogokkal rendelkezik, mintha hiba lenne, amelyet nem lehet eltávolítani.
6. Az eladó köteles a reklamációt kezelni és a reklamációs eljárást az alábbi módok egyikével befejezni:
a) javított áru szállításával,
b) áru cseréjevel új árura
c) az áru vételár visszatérítésével
d) a reklamációs áru indokolt elutasításával.
Ha az eladó nem fogadja el a reklamációt, köteles az árut saját költségén elküldeni szakértői értékelés céljából. Csere esetén a jótállási idő az új tárgy átvétele után kezdődik.
7. Az eladó írásban értesíti a vevőt a reklamáció feldolgozásáról.
V. Nem fogadott szállítmányok
A 102/2014. törvény értelmében Sz. Irányelv szerint a fogyasztó az elállási időszak kezdete előtt is elállhat az áruk szállítására vonatkozó szerződésről. A fogyasztó gyakorolhatja az elállási jogot a 7. § (1) bekezdésének megfelelően az eladónak papír formában vagy más tartós adathordozón bejegyzés formájában. A fogyasztó az Általános Szerződési Feltételek IV. Cikke alapján felhasználhatja az eladó oldalán található elállási űrlapot. Ha a fogyasztó írásban eláll a szerződéstől, akkor csak az áru visszaküldésének költségeit fizeti. Ha a fogyasztó nem áll el a szerződéstől (papíron vagy más tartós adathordozón történő bejegyzés formájában nem gyakorolja jogait az eladóval, hanem pusztán nem veszi át a szállítmányt, az eladónak jogában áll megtéríteni az áru visszaküldésének költségeit). Az eladó e-mailben vagy telefonon felveszi a kapcsolatot a vevővel.
VI. Alternatív vitarendezés és online vitarendezés (ARS és RSO)
1. A Vevőnek - fogyasztónak - joga van jogorvoslatért fordulni az eladóhoz (e-mailben a webmoda@webmoda.hu címen), ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó rendezte követelését, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait . Ha az eladó megtagadja a kérelem megválaszolását vagy a feladásától számított 30 napon belül nem válaszol, a 391/2015 Coll. Törvény alapján a fogyasztónak jogában áll alternatív vitarendezési szervezetet (ADR-szervezetet) benyújtani. Az alternatív vitarendezési szervezetek testületek, felhatalmazott jogi személyek a 391/2015 Coll. Törvény 3. szakaszának megfelelően. A fogyasztó a 391/2015 Coll. Törvény 12. §-ában meghatározott módon nyújthat be javaslatot.
2. A fogyasztó panaszt nyújthat be az alternatív vitarendezési ODR platformon keresztül, amely elérhető az interneten a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon.
3. Az alternatív vitarendezést csak fogyasztó használhatja - természetes személy, aki fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor üzleti, foglalkoztatási vagy foglalkozási területén belül nem cselekszik. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti, a fogyasztói szerződésből fakadó vagy azzal kapcsolatos vitát érinti. Az alternatív vitarendezés csak a távollevők közötti szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a jogvitákra, amelyekben a vita értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az AVR-jogalany megkövetelheti a fogyasztót, hogy az ADR megindításáért legfeljebb 5 eurót számítson fel héával.